Sunday, August 7, 2011

Kita hanya mampu merancang tapi..

Allah yang menentukan..

Perancangan hari ini ialah untuk membeli barangan keperluan anak-anak dan hubby.. actually, khusus utk raya

Sedang membayar sebahagian hasil rembatan di kaunter, bonda telefon memaklumkan ayahanda masuk PMC sebab sakit pinggang (lebih tepat, doktor kata batu karang).. masa tu dah jam 12.30 tgh..

Sedang merancang dengan hubby, Z telefon kata ayahanda akan operate secara laser pada sebelah petang.. nak pergi berjemaah dengan anak-anak yang tak faham apa-apa ttg hospital dan kondisi orang sakit.. aku yakin akan mengganggu sesi ziarah dan pesakit lain..

Then, aku buat keputusan, aku drive sendiri ke PMC dengan ditemani adik Hanim.. so, jam 3.30 ptg bertolak ke Alor Staq.. sampai PMC... nampak bonda, Z, kak chik dan suami... tanpa ayahanda..

Jam 5.00 ptg, ayahanda balik ke sisi kami... pucat, sejuk mengigil dan mencari kami adik beradik.. Ya Allah.. sedihnya..

Jam 6.30 ptg, mohon izin utk balik, singgah membeli makanan untuk juadah berbuka dan sampai tepat jam 7.40 ptg untuk berbuka puasa bersama adik Hanim dan adik Ehsan..then baru drive balik ke Jejawi..

...........baru semalam kami bersama, gembira, bergelak ketawa sambil menikmati juadah berbuka.. hari ni ayahanda diuji Allah swt... Semoga ayahanda tabah, redha serta menghadapi ujian ini dengan penuh kekuatan dan kesabaran..... Kakak harap ayahanda akan cepat sembuh dan balik ke sisi kami segera.. Insya Allah.......

No comments:

Post a Comment