Sunday, November 27, 2011

Kenduri Kawan Baik

Semalam 26 November 2011-saya pi makan kenduri kat rumah rakan baik saya, Ropizah.. kat Kg Tradisi, Changlun. Kenduri kawin Ropi (nama manja dia). Akhirnya, Ropi berjaya jua berjumpa lelaki yang sesuai dengan dirinya. Kagum betul saya.. dia menunggu dan mencari yang sesuai sehingga berjumpa. Saya kenal Ropi sbb satu course diploma. Memang best friend.. Ropi sentiasa ada di sisi saya.. sama-sama susah dan senang (walaupun dia moody dan garang sikit..tp hati dia sangat baik...saya ok ja dengan dia). Ropi pernah menjaga saya yang kena chicken pox, then, dia pula terjangkit. Saya pula yang jaga dia..lawak la..

Masa degree dulu, saya dan 4 orang kawan lagi menyewa rumah kat Taman Andalas. Ropi menyewa kat Taman Sri Serdang. Kami masih lagi satu course. Sengaja memilih untuk menjadi guru.. (sebenarnya, kami berdua tak dak la talent sebagai guru pun.. sbb tak pernah pakai baju kurung pun masa kuliah.. asyik pakai jeans dan t-shirt ja..).

Ropi selalu memasak untuk saya. Apa yang saya nak, dia boleh masak. Kagum betul saya.. dan saya jadi food taster ... Pernah dia paksa saya masak bihun goreng. grrr.. geram betul la masa tu.. At last, nasib baik bihun tu tetap jadi bihun goreng.. kalau jadi bubur bihun.. sure semua ingat sampai mati.. :))

Dulu, masa saya kahwin pun dia datang juga. Ayat dia yang saya ingat sampai sekarang ialah: " Sapa la yang rabun tu..yg nak kahwin dengan hang. Hang dah la tak pandai masak.. Ish.. susah hati betuila aku.. apa la hang nak bagi laki hang makan...". See.. comelkan kawan baik saya???

Sejak dulu, dia memang nak jadi barbie pengantin purple

tumpang seronok

Anak-anak pun menyelit jugak

Ropi,
Tahniah. Semoga berkekalan ke akhir hayat. Selamat Pengantin Baru... :))

No comments:

Post a Comment