Saturday, September 17, 2011

Mainan pertama saya

nama saya Ammar Khalis :))
umur saya 2 tahun 6 bulan
kelmarin mama bawak saya pergi ke Kangar
dia nak beli kek untuk bagi kat kawan dia
tiba-tiba saya nampak mainan idaman saya
saya tunjukkan pada abah saya
tapi abah kata tunggu mama
bila mama datang dia kata ok
saya nampak dia keluarkan kertas merah dr purse Carlo Rino 
uncle tu bagi balik 4 keping kertas biru

ini lah mainan pertama yg saya pilih sendiri

 mama kata lepas main, saya kena simpan balik
dalam bakul merah ni..
tengok saya main.. best oooo...

sebenarnya saya ada mainan best
saya panggil gajah
tapi ia hidup
hehehe.. ini gajah saya


mintak ampun abang azim ye....


masa saya kecik dulu
abah belikan saya kereta comel
tapi kakak selalu berebut dengan saya
saya dengar mama bagtau abah
nak belikan basikal untuk saya
nampaknya, saya kena bodek mama ni..
kereta comel saya

hari tu masa cuti UPSR
kami main dan sepahkan satu rumah
kami tumpahkan air dan makanan
mama mengamuk dan tanya "ha..sapa punya kerja ni?"
saya kan spy mama
saya pun bagitau mama
mama tak marahkan saya sbb saya kecik lagi

kesian mama,
dia kena kemas balik
hari-hari saya nampak batang kayu tu dalam baldi
sehari 4 kali mama guna
kesian mama...

 hari ni mama kata dia tak mau pi kenduri (rumah anak murid dia)
nak meroyan kat rumah je kot
saya tengok mama asyik kat dapur je
jom tengok!!
mama kata dia masak binatang ganas
habis satu dapur dia menembak
patutla dia suruh saya keluar dari dapur


 betulkan kata saya
penat mama mengemas
kesian dia.. 

ok lah, saya dah penat membebel
saya nak ajak mama keluar beli ais krim pulak..

yang pandai bercakap benar,
Imam muda Ammar

(^_^)

No comments:

Post a Comment