Sunday, September 11, 2011

Sunday tu cuti ka?

hari ni hujan 
dari pagi sampai ke petang
aku asyik makan ja
tengok balang kuih raya yang sedap
asyik fikiq nak masak, nak makan
mulut tak henti-henti mengunyah
pagi masak, tengahari masak, petang pun masak
lepas tu aku yang makan
malas nak keluar
nak pi ni-mart (kata Imam Muda Ammar) pun tak dak mood
kalau tak, pantang sebut
shopping barang dapur pun kira best
tapi
hari ni malasssss...(ajaib sungguh..)
buka peti ais dah 40 kali
tengok apa lagi yang boleh dimakan
kalau aku habiskan semua kuih raya ni
mau nya aku kena diabetes
hari ni dah makan
cucuq jagung, mee goreng, nasi (2 kali), ayam, ikan goreng, 5-6 jenis kuih raya, buah epal, kek, segala jenis kerepek dan kacang yg ada di rumah, bubur kacang + jagung,...(perut apa ni ha?)
 kalau setiap hari adalah sunday
mau nya aku obesiti
lepas makan, rasa menyesal
bila timbang, rasa nak menangis
tak kurus pun
asyik naik bergram-gram ja (berat ideal??? ceh..)
tapi makan juga (sayang makanan, takut berdosa)
alamak.. aku dah rindu tok paq la (dan awak jugak)
nak pi kerja la esok
dan
nak puasa syawal (ganti)
sebagai balasan atas kegilaan makanan hari ni 

:)) orang yang suka makan-- (^_^)

No comments:

Post a Comment