Wednesday, April 3, 2013

Catatan Bandung Jakarta -part 1



Semua bermula dengan cerita kat kantin sekolah. Sembang tentang persiapan raya, terus buat keputusan online tiket ke Bandung dan Jakarta. Setelah bincang panjang lebar, kak shurizah terus tempah 4 tiket pergi balik Penang-Jakarta. Settle tiket flight, booking hotel melalui agoda. Kami pergi berempat: Kak Shurizah (ketua kontigen), Kak Bazaitulshima, Kak Munalizah dan saya.

Hari pertama (27 Mac 2013)

2.00 ptg            : bertolak dari Perlis ke Penang
4.00 ptg            : minum petang di Hentian Gurun
6.00 ptg            : tiba di Lapangan Terbang Bayan Lepas, Penang
9.45 mlm          : berlepas ke Sukarno Hatta Airport, Jakarta
12.30 mlm (waktu Indonesia)     : tiba di Sukarno Hatta Airport dan disambut oleh bapak Said dengan menaiki kereta Innova
1.30 pagi          : bertolak ke Bandung
2.00 pagi          : berhenti rehat di RnR (makan nasi goreng dan air teh jasmine – kata kak Muna - air kuburan sbb bau mcm bunga melur yang terlalu pekat..hehehe)
4.00 pagi          : check in di Favehotel Braga (cantikkk sbb warna pink)

Hari kedua (28 Mac 2013)

8.00 pagi         : sarapan pagi di hotel (sedap dan byk pilihan)
8.45 pagi        : bertolak ke Pasar Baru Bandung - seharian bershopping tanpa sedar.. memang best sangat2, sampai kena tukar lagi RM1k sbb terlalu banyak pilihan, cantik dan sangat eksklusif. Kak Shurizah memborong kain pasang dlm kuantiti yg banyak, so kami pun ambik kesempatan tumpang pos semua kain yg dibeli di situ.
6.30 ptg         : setelah seharian kat Pasar Baru tanpa lunch maka dinner di Restoren Padang Sederhana- sedap dan banyak pilihan lauk)
8.00 mlm       : bershopping lagi di Paris Van Java – actually, tak shopping sangat di sini sbb tempat ni mahal dan banyak brg ekslusif mcm KLCC. Saya hanya membeli beberapa novel penulis Indonesia di Toko Gramedia dan lepak2 bersama kak Bazaitulshima di cafe *berlakon mcm org kaya..hehehe*
10.00 malam  : balik ke Favehotel – packing barang untuk bertolak ke Jakarta keesokkan pagi. Letih tapi masih boleh bergelak ketawa melihat hasil rembatan hari itu.

Dinner @Penang Airport
Shopping @Pasar Baru Bandung
Fave Hotel yang sangat cantik dan selesa


No comments:

Post a Comment