Sunday, July 10, 2011

OT Hari Ahad

See..see...tengok..tengok..

Ni la bila kerja cikgu tak dak OT.. sbb kerajaan nak suruh buat OT kat rumah sendiri..

Cerita gini.. pagi ahad macam biasa selaku surirumah yg baik, aku dah siap iron baju sekolah,kemas rumah, sapu sampah, mop lantai, sidai kain, buat breakfast, kemas dapur..lap kilat-kilat.. pastu budak comel @ imam muda pun bangun.. abah dan abg dia dah pi training badminton seawal 8.30 pagi.. so, aku biaq ja dia main depan TV.. kononnya bagi kebebasan kat anak-anak..(sesuai dgn dasar falsafah pendidikan negara... pengukuhan JERI..kunun-kunun..)..

Then, Alya bangun.. (budak pompuan ni tak mau pi training..malassss).. aku biaq depa main ja.. then aku pi la teropong apa aktiviti depa... tu diaaaa....

Mak aihh... kabinet TV aku berbedak weiii...

Tu dia.. sofa mak pun berbedak..

Happy engko ye nak... mak kau? waaa..

Selamba ya sambung tengok TV..tanpa rasa bersalah..

Kesimpulannya, comelkan aktiviti anak mak kan..? kan..?

No comments:

Post a Comment