Thursday, July 7, 2011

Wadah Ilmu

Assalamualaikum..
lama rasanya tak menulis.. (perasan rindu pada tulisan sendiri)..

Saya nak share satu blog yg saya kira sangat best dan sangat berilmiah.. http://genta-rasa.com... ia hasil penulisan Ustaz Pahrol Mohd Juoi.. beliau adalah salah seorang panel yg menulis dlm majalah solusi..

 Saya tertarik dalam satu ayat dalam penulisan beliau yg bertarikh 4 Julai 2011yg bertajuk MAHAR SEBUAH SYURGA..

Musuh perkara yang lebih penting ialah perkara yang penting. Kita mesti belajar ‘mengorbankan’ sesuatu yang berharga untuk mendapat sesuatu yang lain, yang lebih berharga.
 
Biasanya perkara yang perlu kita lakukan adalah perkara yang tidak suka kita lakukan. 
Dan perkara yang kita suka lakukan adalah perkara yang tidak perlu kita lakukan.
 
“Orang yang berjaya ialah orang yang memaksa dirinya berubah 
manakala orang yang gagal berubah hanya apabila terpaksa!”
 
 Sebenarnya byk lagi penulisan beliau yg membuatkan saya tertarik dan terus terpikat untuk mengikuti semua hasil kerja beliau, pada saya, beliau hadir tepat pada waktu saya mencari kekuatan diri untuk terus bekerja dan menjalani kehidupan harian..

Pada saya, penulisan beliau simple dan tak kompleks.. mudah difahami dan relevan dengan realiti yg berlaku masa kini.. kira 5 bintang la..

Ni dia tuan punya blog yg dipuja-puja....




p/s: Awak rasa saya ilmiah tak?..hehehe...

No comments:

Post a Comment