Thursday, February 3, 2011

Cerita rumahku 1

Actually dah lama aku nak publish cerita ttg rumah sendiri.. Dulu masa mula posting Langkawi duk menyewa kuarters ramai-ramai.

Lepas kahwin dgn bang lie, pun kami duk kuartes guru di Langkawi sampai tahun 2008.

Masa balik Perlis Januari 2009.. bercadang nak duduk kat rumah sendiri ttp penyewa pulak mohon tangguh sbb depa tgh buat rumah baru.. ok.. hati kata sabaq.. sabaq.. Bila depa pindah keluar pada penghujung Ogos 2009.. Aku pulak gatai nak renovate rumah.. kononnya spy lebih selesa.. memandangkan anak dah jadi 3 orang.

Tanpa malu aku minta tolong adik ipaq aku jadi penasihat merangkap kontraktor.. suruh dia cari tukang rumah..dah dapat tukang Burma.. so, dgn kudrat yang ada pada aku, aku pun mula menempuhi zaman-zaman kekalutan dan keperitan berurusan dgn orang dalam bidang pembinaan ni..sbb barang binaan aku kena beli sendiri, tukang rumah hanya buat shj.. yg mana seblm ni langsung aku tak pernah tau.. apa dia kaki.. (yg aku tau ukuq meter kain.. he..he..)

Rumah asal macam ni...

kemudian...
.
.
.
.

Rumah yang telah dirasmi pada Ogos 2010

Segala kenangan utk menyiapkan rumah sendiri ini byk memberi panduan, teknik, pengajaran dan seribu ilmu kepada aku.. puas hatilah..

No comments:

Post a Comment