Tuesday, September 4, 2012

makcik dobi sudah datang


Assalamualaikum..
Yehhh... makcik dobi dah sampai
Lega rasanya bila tengok makcik dobi baru ni
Sebenarnya, nak beli makcik dobi pun punya la lawak
Petang semalam, saya dan incik suami pi ke beberapa buah kedai kat kangar
Kononnya, nak survey harga dan buat perbandingan harga
Ala2.. pembeli berhemah gitu *actually, bajet lol*
Pencarian bermula dengan kedai repair makcik dobi usang
Incik suami berkeras nak juga baiki makcik dobi lama
Ok..fine.. dah jumpa kedai baiki n settle!

Then, survey kat 4 buah kedai elektrik
Dan hasilnya, saya rasa paling ekonomik untuk family saya
Tu pun puas tawar menawar untuk dapatkan harga yang paling patut
Last, saya beli kat suria jerai brand LG 13kg dengan harga RM1840
Pulun cina kedai tu duk suruh saya ambik yang 16kg
Dengan alasan saya boleh basuh 2 hari sekali *sebab muatan besar*
incik suami pun sama feel..hasut suruh ambik yg besaq gabak tu 
*tak faham depa ni.. nak buat apa, bukan peti ais*
Ish... tak nak la.. sbb saya suka basuh kain
Kata adik saya, perangai saya sebijik ayah saya
Tak basuh kain sehari pun boleh susah hati..hehe

So, ini dia... makcik dobi baru *selamat datang makcik
selamat berjasa untuk kami ye!!

No comments:

Post a Comment