Sunday, July 22, 2012

Raksasa hijau dah datang!


Kalaulah mudah
Pasti saya dah cakap terang-terang
Masalahnya sangat susah untuk menerangkan kebenaran
Tak kan nak buat pengumuman kot
Atau nak bercerita seorang demi seorang
Entah di mana silap saya
Kalaulah sejak awal lagi saya dikurniakan
Kekuatan emosi dan ketajaman lidah
Pasti saya huraikan dari A-Z
Saya tak mahu berada dalam situasi ini
Sungguh..
Rasa pedih, memalukan dan amat menyakitkan
Nak lari tapi tiada penyudahnya
Nak dileraikan tiada permulaannya
Akhirnya, saya berdiam diri

Tapi bila dikocak berkali-kali
Hati pun menjadi panas
Perkara yang tak benar cuba dijadikan realiti
Marah saya...benar-benar memuncak ni..
Nak saja saya cari depa
Tanya apa salah saya?
Apa depa nak dari saya?
Bila depan, bukan main berlemah lembut depa
Tapi di belakang, cakap tak berlapis..
Hampas sungguh...
Menyesal berkawan dengan manusia begini
Agaknya bila kita ramah tamah dikatakan kita suka
Gila ka?
Kalau mesra dengan pakcik jual ikan, suka juga ka?
Kalau senyum kat mat bangla cuci kereta, cinta ka?
Kalau menyapa mamat stesen minyak, angau ka?
Kalau sembang dengan kawan lama, salah ka?

Macam-macam manusia
Sibuk cari salah orang
Salah sendiri tidak mengapa
Biasa katanya...
Suluh orang tapi depa tetap duk bergelap akal

Betullah kata sahabat lama
Ada yang boleh dijadikan kawan
Ada hanya sekadar rakan
Ada juga sahabat sejati
Kena pandai-pandai pilih
Nampaknya saya silap pilih...
Geram ni..*ultraman cepat datang*

No comments:

Post a Comment