Sunday, May 13, 2012

Alahai anak didikku



Hari tu, masa on the way ke kelas  2D
Sebab kena jaga peperiksaan pertengahan tahun
Terjumpa seorang pelajar  perempuan ting. 3
(Dia merupakan klien saya!)
Saya pun bertegur sapa dengan dia
“Eh..tini (bukan nama sebenar).. apa khabar? Lama cikgu tak nampak kamu?”
Dia jawab:”ok la cikgu..”
Saya pun terus bergurau dengan dia
“Aik.. pakai cincin mai sekolah no!..cincin tunang ka?”
Dia kata: “ Ya cikgu..nak buat macam mana, ada orang berkenan”
Saya pun kaget..*dalam hati kata “biaq betui budak ni, hari tu nangis gila-gila depan aku”
Saya tanya lagi”Kerja apa tunang kamu?”
“Polis bantuan, cikgu”
*Terkedu*...
MEMANG polis bantuan sungguh... sangatla membantu..
Sampaikan budak kecik lagu ni pun, dah tak sabaq tunggu nak jadikan bini
Saya tanya lagi”bila kamu nak nikah?”
Dengan muka confident, dia jawab: “tahun depan, cikgu”

Alahai, anak didik cikgu oiii..
Tahun depan macam-macam boleh jadi..
Buatnya si mamat bantuan tu tinggalkan kamu
Kes nanya kamu..
Dah la kamu tak pulun belajar, duk syok nak menikah
Sat lagi, yang dikejar tak dapat, yang dikendong berciciran

(Berleter dalam hati )
Cikgu dulu masa form 3, duk berlemuih lagi, tak dan nak bercinta-cintun ni..
asyik kira nak main ja(walaupun ada secret admirer..hehehe *tak kalah..*)
Yang hampa la ni, baru form 3 dah nak menikah..ish..ish...
 ingat mudah kot menikah ni.. syok seminggu, derita berlarutan
(sebab tak dak pendidikan tentang matlamat hidup).

No comments:

Post a Comment