Wednesday, January 9, 2013

dah tak comel!



Hari ni Ammar tak pi sekolah
Dia hanya nak pi rumah pengasuh ja, ok, fine..
Tapi bila saya pi ambik dia petang tadi
Terkejut badak
Tengok mulut bengkak, gigi depan patah sebatang
Pengasuh kata dia jatuh tersembam masa main kat rumah jiran depa
Sedihnya, tengok dia tidur dengan darah dan air liur bercampur
Bila saya dukung, dia cakap “sakit la, mama”
Ya Allah, tak terkata saya
Terus saya cakap dengan pengasuh “tak pa lah, nanti lega la bengkak tu”
Tapi dalam hati...kesiannya dia!!
Masuk kereta terus call Incik Suami, mengadu A-Z
Tapi kata Incik suami “ ala, gigi akan tumbuh balik tapi kalau hidung patah, mata buta..lagi sedih”
Ha.. baru perasan..
Emosi betul saya, kan?
Alhamdulillah.. lega sikit hati saya
Kesian anak mama...

No comments:

Post a Comment